1. Internetové stránky
a/ Internetové portály – jsou asi nejrozšířenější formou zprostředkování práce a nejvíce využívaným způsobem mezi studenty. Existují desítky webů, kde lze najít kvalitní nabídky a mnoho z nich umožňuje specifikovat dotaz přímo dle vašich požadavků a tím zjednodušuje vyhledávání.
b/ Webové stránky společností – mnoho firem poptává brigádníky i stálé zaměstnance na svých webech, kde většinou najdete i přímý formulář pro kontakt s vaším možným budoucím zaměstnavatelem.
c/ IS a weby kateder – pro studenty a absolventy je přístupná inzerce v Informačním systému, další nabídky a stáže jsou publikovány přímo akademiky na stránkách kateder.
2. Sociální sítě – po rozmachu sociálních sítí, zejména facebooku, už snad neexistuje společnost, která by zde neměla své stránky. Dokonce už i akademici přistoupili k sociálním sítím a můžete zde nalézt některé katedry. I na nich se občas objeví zajímavá pracovní nabídka.
3. Známí – není nic jednoduššího, než prohlédnout svůj „contact list“ a obvolat své známé, popř. rozhodit sítě a není přece nemožné, že někdo z vašeho okolí nezná někoho, kdo shání přímo vás.
4. Vývěsky ve výlohách – pokud se nespokojíte s vyhledáváním na internetu a ani nikdo ve vašem okolí vám nepomůže, nezbude než se vydat na výlet po prodejnách, kde často u vstupu visí nabídky na práci. Můžete se zajít zeptat i do nějaké firmy, určitě raději upřednostní osobní kontakt, než komunikaci přes internet.
5. Nástěnky na školách – aneb přesně cílená poptávka na práci všeho druhu přímo na studenty určitých fakult.
6. Personální agentury – poněkud nákladnější záležitost, na druhou stranu, agentura udělá veškerou práci se sháněním brigády za vás.
7. Tištěná inzerce – i když se to zdá už jako oldschoolový způsob hledání práce, i v novinách se občas objeví zajímavé nabídky. Pokud si nevyberete v novinách, můžete další nabídky najít na plakátech po městě, billboardech nebo například v MHD.
8. Pracovní veletrhy – aneb jak se setkat s budoucím zaměstnavatelem tváří v tvář. Zde máte možnost prodiskutovat vaše možné dotazy přímo se zástupci jednotlivých firem, které se veletrhů účastní.
9. Prezentace firem na školách – jsou dobrým způsobem jak pro studenty, tak hlavně pro firmy, neboť se tak zaměří přímo na studenty určité školy a snaží se jim představit své pole působnosti a nalákat je ke spolupráci.
10. Dny otevřených dveří – jeden z nejlepších způsobů jak poznat firemní prostředí a prodiskutovat pracovní možnosti přímo s pořadateli a na místě činu.