2) FOTKA. Myslete na to, že vás může vidět i váš potenciální zaměstnavatel nebo obchodní partner, a proto zvolte reprezentativní fotku, na které vypadáte pozitivně, nejlépe vyfocenou profesionálem. „Selfíčka“ si nechce na facebook.
3) SUMMARY. Souhrn je kombinace motivačního dopisu a stručného kariérního profilu. Měli byste ukázat na úspěchy, kterých jste dosáhli. Také řekněte, co vás baví a co je pro vás charakteristické. Jednoduše se odlišit od ostatních. Můžete zde uvést i kontaktní informace.
4) VZDĚLÁNÍ A PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI. Je dobré rozšířit každou pracovní zkušenost o popis organizace, ve které jste pracovali, a o popis pracovní náplně vaší pozice. U dovedností uveďte, v čem jste dobří. Vaši „přátelé“, takzvaná spojení, následně mohou přidávat bodíky k dovednostem, které podle nich ovládáte nebo navrhovat další dovednosti. Pokud pracujete na nějakém projektu nebo již nějaký máte za sebou, můžete to zde vypsat, přidat členy týmu a přidat odkaz na další informace. Stejně tak můžete sdílet i vaši publikační činnost. Mezi další sekce v profilu patří ceny a ocenění, akademické výsledky, patenty, kurzy a školení, certifikáty a oblasti iniciativy a dobrovolnické práce.
5) SÍLA PROFILU – HVĚZDA. Na LinkedIn nefungují klasičtí přátelé, ale známí se označují jako spojení. Dále vidíte, kdo si váš profil zobrazil a stejně tak ostatní uživatelé vidí, že jste si je vy zobrazili. Každý profil vykazuje určitou sílu, podle množství vyplněných informací. Nejlepší je dostat se až na nejvyšší úroveň – Hvězda. Tak budete při vyhledávání personalisty zobrazeni na předních místech.
6) AKTIVITA. V zájmu každého pracujícího člověka je rozšiřovat si své profesní obzory. Můžete se přidat do skupin, diskutovat, čerpat nové informace z oboru a hlavně být co nejvíce aktivní. Britský deník The Guardian uvádí: „Registrovat se na LinkedIn a nebýt aktivní je jako přihlásit se do fitness centra a očekávat, že se dostanete jen tak do formy.“