Většinou je zvykem, že se pracovní pohovor skládá z více kol, a pokud postoupíte přes vstupní pohovor, můžete se s ním setkat, aniž byste o tom třeba věděli. Assessment Centrum je speciální diagnostická metoda, která se používá při výběru zaměstnanců z většího počtu uchazečů. Je to doslova „hodnotitelské centrum“, při kterém se hodnotitelská komise snaží odkrýt slabé a silné stránky uchazeče. A co je nejdůležitější, chce zjistit, zda má uchazeč vhodné kompetence pro zvolenou pozici.
Dobrá příprava pro další pohovory
Tato metoda dává šanci i lidem, kteří trpí trémou, nebo se mnohdy nedostanou ani k tomu, aby mohli ukázat své silné stránky a naopak. Cílem není vybrat nejlepšího uchazeče, ale toho nejvhodnějšího. Bezesporu představuje zajímavou zkušenost pro uchazeče o práci. I když člověk nezíská práci, při zpětné vazbě se leccos o sobě může dozvědět.
Firmy používají tento způsob výběru zaměstnanců v případě, že chtějí obsadit manažerské pozice, specializované pozice jako je dispečer, vedoucí úseku a především při komunikačních pozicích v rámci práce v call centru nebo podpory obchodního týmu. Zaměstnavatel vždy realizátorovi AC řekne, jaké schopnosti a dovednosti by vhodný kandidát měl splňovat. Na základě toho si pak pozvou uchazeče, jež si personalista oťukal v prvním kole či při selekci CVček. Nejoptimálnější počet účastníků je pět až osm a pohovor trvá obvykle jeden celý den. Uchazeči absolvují individuální pohovory, psychodiagnostiku, týmové hry a prezentaci.
U pohovoru má každý svou roli
Assessment Centrum se vyznačuje ještě jednou důležitou věcí a tou jsou role zúčastněných osob. Zpravidla se, kromě dalších účastníků, na pohovoru setkáte s moderátorem, hodnotitelem a manažerem. Moderátor poskytuje odpovědi na případné otázky a koordinuje průběh pohovoru. Manažer je osoba, která si vybírá do týmu své podřízené a má pro kandidáty připravené v podstatě ty otázky, které mohou být ty rozhodující. Hodnotitel často bývá personalista, případně další osoby jako psycholog, obchodní ředitel a podobně.
Doporučujeme článek: Assessment centrum – co vás může potkat