Psala jsem popisky ke sportovnímu a módnímu oblečení a vybavení pro jeden nevelký e-shop sídlící v Brně. Třikrát týdně jsem si sedla do kanceláře na tři hodiny a psala dva odstavce o tričkách, kabelkách, bundičkách. Uznávám, že napsat patnáct vět o čistě bílém pánském tričku se může na začátku zdát nemožné, ale chce to jen trochu cviku.
Uznávám, že jsem to mohla mít proti ostatním jako studentka žurnalistiky trochu snazší, ale dobrý zaměstnavatel by měl každému ten start trochu usnadnit. My jsme třeba dostali seznam slov, která máme používat, dvoustránkový přehledný seznam doporučení a pokynů a k dispozici několik webových stránek pro inspiraci. A pak už vzhůru do práce.
Prokrastinátor nechť se nechá zavřít
Záleží na tom, pro koho budete takzvané marketingové texty psát. Wikipedie definuje copywritera jako každého, kdo píše čtivé a obchodně úspěšné texty reklam, webových stránek, tiskových zpráv, PR článků, katalogů a návrhy sloganů a názvů. Nejčastější je ale právě vytváření popisků na e-shopy s různým zbožím. Plat se většinou odvíjí od množství napsaného textu a pracuje se buď z domova, nebo se dochází někam do sídla firmy.
Já osobně mám zkušenost s psaním přímo v kanceláři a musím to zpětně zhodnotit jako lepší. Doma bych od psaní utíkala na facebook, do lednice a do hospody, z kanceláře se člověk jen tak nehne. Takže pro prokrastinátory mého typu je určitě jednodušší se na těch pár hodit někam nechat zavřít a mít to za sebou, než to před sebou tlačit celý týden a pak den před uzávěrkou vůbec nespat.
Tři hodiny a dost
Moje druhá osobní zkušenost je taková, že smysluplně se dá psát maximálně tři hodiny v kuse, pak už z člověka lezou slušné nesmysly. Není proto na škodu se dohodnout se zaměstnavatelem na několika dnech v týdnu na určitou dobu a tu dodržovat. Pravidelný režim pomáhá.