Coworkingové centrum pomáhá podnikavým mámám

8. 11. 2012 | Alena Klimková
Rubrika: Podnikání, Práce

Činorodé ženy, které jsou zrovna na mateřské dovolené a rozhodly se rozjet vlastní podnikání, anebo se chtějí dále vzdělávat, mohou využít služeb coworkingového centra. O činnosti a poslání takového centra jsme si povídali s jeho manažerkou Anetou Valouškovou.

0745 coworking 1 coworkingcentrum.czČinorodé ženy, které jsou zrovna na mateřské dovolené a rozhodly se rozjet vlastní podnikání, anebo se chtějí dále vzdělávat, mohou využít služeb coworkingového centra, jež se v rámci projektu „Slaďování rodinného a profesního života v podnikání“ slavnostně otevřelo koncem letošního května v Brně na Lidické 77. O činnosti a poslání tohoto centra jsme si povídali s jeho manažerkou Anetou Valouškovou.

Pro koho je toto centrum určeno?

Naše centrum je primárně určeno pro maminky na mateřské či rodičovské dovolené, které chtějí začít podnikat a nemají doma vhodný prostor pro práci, potřebují pohlídat děti či jim pouze chybí odvaha pro start podnikatelské kariéry. A pokud budou mít zájem, můžeme poskytnout konzultaci podnikatelského plánu, projednat a vyhodnotit záměr projektu nebo zpracovat žádost o dotaci. Zároveň jsme schopni poskytnout nezbytné právní a daňové poradenství.

Je o vaše služby mezi činorodými maminkami, které jsou na rodičovské dovolené, zájem? Kolik máte stálých klientek?

V současné době se u nás střídá kolem dvaceti klientek, které využívají naše služby jak školení základů podnikatelských aktivit, tak coworkingové centrum a dětský koutek.

Stalo se vám už, že by do vašeho centra zavítal také tatínek, který je na rodičovské dovolené a chce se dále zdokonalovat ve svém profesním životě?

Cílovou skupinou našeho projektu „Slaďování rodinného a pracovního života v podnikání“ jsou ženy. Ale pokud k nám zavítá muž, určitě jej nevyženeme.

Mohou zázemí coworkingového centra využít také studenti, kteří podnikají při studiu a nemají například vlastní kancelář?

Služeb našeho centra mohou využívat určitě i studenti.

Kterým oblastem podnikání se vaši klienti nejčastěji věnují?

Mezi klientkami jsou například překladatelky, výtvarnice, ale některé klientky teprve hledají nové možnosti pro svoji realizaci.

0745 coworking 1 coworkingcentrum.cz

Co všechno mohou klienti coworkingového centra využívat?

Klienti našeho centra mohou využívat celé pracovní místo, což zahrnuje počítač, připojení na internet a případně i scanner a tiskárnu. Pracovní schůzku si mohou klienti sjednat i v zasedací místnosti, která jim poskytuje zázemí a soukromí.

Pokud k vám přijde rodič s dítětem, jste schopni zajistit také hlídání?

Klientkám jsme schopni pohlídat děti od jednoho roku, ale měli jsme na hlídání i mladší děti. Pro rodiče i děti je příjemné určitě i to, že jsou blízko. Dětská herna je totiž přes chodbu s prostory pro práci a školení. Hlídání dětí zajišťují kvalifikované pečovatelky, které ovládají i baby signs. V současné době jsme spustili i kurzy pro děti, jako je třeba tvoření z fima, logopedické hrátky, flétna a výtvarný ateliér. V době konání těchto kurzů nabízíme rodičům možnost využít našich prostor pro práci či relaxaci.

V centru pořádáte také vzdělávací kurzy. Můžete nám je představit?

V rámci projektu poskytujeme vzdělávání pro zahájení podnikání. Jedná se o kurzy v oblasti rozvoje osobnosti, gender v podnikání, manažerských schopností, základů živnostenského práva a počítačových dovedností.

Má vaše coworkingové centrum omezenou kapacitu? Zprovoznili jste z toho důvodu rezervační systém?

Samozřejmě není naše centrum nafukovací. Máme místo pro sedm míst pro maminky v coworkingu a stejný počet pro děti v dětském koutku. Vzdělávacích kurzů se pak může současně účastnit dvanáct osob. Místo ve vzdělávacím kurzu nebo v dětském koutku můžete zamluvit přes rezervační systém, který je k dispozici na našich webových stránkách.

Jaká je provozní doba centra?

Provozní doba centra je každý všední den od 8 do 17 hodin. Ale můžeme reagovat i na zvláštní potřeby našich klientů.

Jsou vaše služby zpoplatněné?

Služby jsou v rámci projektu poskytovány zdarma, v ostatních případech za režijní cenu. O možnostech zapojení do našeho projektu se můžete informovat každý všední den na naší recepci či během pořádaných dnů otevřených dveří.

Je projekt „Slaďování rodinného a profesního života v podnikání“ nějak časově omezen?

Projekt „Slaďování rodinného pracovního života v podnikání“ je realizován do března 2015. Doufáme, že i po ukončení projektu budeme moci pomáhat rodičům malých dětí se začátkem podnikání nebo s návratem na trh práce.

Na podobné téma

Z historika zedníkem a nakonec snad kavárníkem

Osobním asistentem v Lize vozíčkářů

Kosmetická poradkyně spolupracuje se třemi značkami

Inspirace: Kavárenské interiéry, které se povedly