Počátkem je nevinný dobrý den. Vaše „dobrý den" se změní na „dobrý den s úsměvem". Získáte přesně ten tón hlasu, který tak nemáte rádi, protože už u „dobrý den" poznáváte, že vám volá operátor s nějakou nabídkou. Tohoto „dobrý den" se za žádnou cenu nemůžete zbavit, zůstane vám i na soukromé hovory.
Dalším krokem je představení se, po osmihodinové směně, kdy vyřídíte nespočet telefonátů si začnete říkat, jaktože se lidi po zvednutí telefonu nepředstaví? Vždyť je to přece základní vychování, když mi volá někdo koho neznám. Takže znechuceni tím, že se lidé neumí ani představit nebo podepsat do e- mailu, začnete všude hlasitě zdravit a představovat se. Vyvrcholí to situací, kdy nastoupíte do MHD, a všechny nadšeně zdravíte a představujete se svým příjmením.
Lehce se vám změní i slovník, moje kolegyně kupříkladu nemá potraviny s prošlým datem spotřeby, ale jsou jednoduše po splatnosti.
Kromě toho:
- přestáváte mít, ale začínáte evidovat
- přestáváte platit, ale začínáte hradit
- už nemluvíte, ale hovoříte
- začínáte dost částo používat slovo chápu
- nashledanou se změní v děkuji za zavolání, hezký den a na slyšenou
- cože se změní v prosim a jo je vždycky ano
Takže až pojedete MHD nebo vlakem a přistoupí někdo, kdo hlasitě zdraví, představuje se a mluví tak nějak divně, tak to opravdu není člověk, který jede tramvají poprvé v životě. Je to operátor, který se za den nesčetněkrát představí, a tak nějak si najednou rychle nedokáže odvyknout. Na druhou stranu ale, nebylo by hezké, kdybychom se všichni zdravili a přáli si hezký den?