Jeho pracovní náplní je péče o klíčové klienty společnosti, pomáhá optimalizovat jejich on-line marketingové aktivity. Jindřich sám sice pracuje v Dublinu, ale větší část jeho týmu se nachází v pražské pobočce Google. Tuto geografickou distribuci týmů sám vnímá jako jednu z největších pracovních výzev.
Jindřich vystudoval marketingové komunikace na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, a na otázku, proč studium ukončil již na bakalářském stupni, odpovídá: „Když jsem končil bakaláře, tak jsem měl před sebou prakticky dvě možnosti buď pokračovat ve Zlíně, kde už jsem ale neměl kam pracovně růst, protože už v té době jsem dělal PR pro země CEE, anebo školu zabalit a jít pracovat. A tak jsem se rozhodl pro tu druhou možnost. Samozřejmě jsem si vybral práci, kde se toho rychle naučím co nejvíc, a tak jsem šel do digitální agentury.“ Začátek cesty k dnešnímu úspěchu ale spatřuje hlavně v tom, že do on-line prostředí pronikl poměrně brzo. V patnácti letech založil web, který mu vydělával 300 dolarů měsíčně, dostal se tak poměrně záhy k věcem jako je web design, copywriting a on-line marketing, který ho „chytnul“ trošku víc. Během vysokoškolského studia pracoval pro několik neziskových organizací. „Byl jsem za studií dost aktivní v neziskových organizacích, snažil jsem se dělat věci, které dávají smysl a něco mě naučí. Ono se to pak všechno sečte, každá zkušenost je k něčemu dobrá.“
Sedm měsíců nejistoty
Rok po absolutoriu, v době, kdy za sebou měl pracovní zkušenosti ve dvou reklamních agenturách, Jindřicha sama oslovila personalistka z Google na pracovní sociální síti LinkedIn. Mezi prvním oslovením a vstupem do pracovního poměru ale uplynulo celých sedm měsíců, kdy musel absolvovat hned několik pohovorů. „První dvě kola proběhla po telefonu, pak jsem byl pozván na tři dny do Dublinu, kde proběhly další tři pohovory, a pak jsem byl ještě v pražské pobočce, kde jsem se setkal s dalšími lidmi. Ale žádná záludná otázka, jak se vždy o Google vypráví, mě nečekala,“ uvádí Jindřich na pravou míru rozšířený mýtus. Další z legend je ale také profil budoucího pracovníka společnosti Google, který údajně musí být top v oboru. Podle Jindřicha se jím může stát prakticky kdokoli. V Dublinu, kde „sedí“ primárně „sales“ pro Evropu, jde podle něj hodně právě o absolventské pozice. Mimo absolventů prestižních světových univerzit, zde ale pracují i absolventi těch relativně normálních škol.
Práce v Google za odměnu
Většinu absolventů ale na práci v Google zajímá, jak to tam vypadá, vážně můžou zaměstnanci trávit pracovní dobu v houpací síti? Jindřich na to, jak vypadá jeho typický den v Googlu, odpovídá: „Nejdříve zkontroluji kampaně, zavolám klientům, podívám se co se děje na trhu, obvykle mě čeká i pár interních meetingů, ale na fotbálek nebo xbox se čas určitě najde. Mezi další vybavení patří třeba game roomy, kde je kulečník nebo už jmenovaný fotbálek. V rámci kanceláří máme taky posilovnu nebo bazén.“ Pokud jde o pobočky společnosti, tak se Jindřichovi asi nejvíc líbilo v Tokiu a v centrále Mountain View. Pražská kancelář ale podle něj patří také mezi ty nejhezčí.
Po dvou letech byl čas na změnu
Po téměř dvou letech strávených v Google se Jindřich rozhodl dobrovolně odejít: „Člověk tu strašně rychle roste, řeší věci, které mají reálný dopad a je hodně blízko k velkému byznysu. Postupem času se ale i ta práce, která je ze začátku neuvěřitelnou výzvou, stane trošku stereotypem.“ Problém, co dál za něj vyřešila opět přímou nabídkou konkurence, a to takovou, že ji nešlo odmítnout. Jindřich se stane podle svých slov vůbec prvním Čechem, který bude pracovat ve společnosti Dropbox, kde bude součástí týmu, jehož cílem bude zabezpečit obchody společnosti v regionu EMEA. Zatímco v Google měl na starosti jen klienty v České republice, nyní bude v jeho působnosti celá Evropa, Afrika a Blízký východ.
„Pracujte tak, abyste se nikdy za svoji práci nestyděli.“
Bc. Jindřich Benko
On-line Sales Account Manager
Google Ireland
www.google.com
On-line Sales Account Manager
Google Ireland
www.google.com
Fakulta multimediálních komunikací UTB
Marketingové komunikace
Žije v Dublinu.
V Google pracuje 2 roky (od svých 23 let).
18. 11. 2014 nastupuje jako Core Account Executive EMEA do Dropbox.