Jedno léto se David bavil objížděním zábavních parků po Evropě. Užíval si nejen adrenalin, ale rozvíjel i svého dalšího koníčka, natáčel videa. Když pak jedno sestříhal a poslal majiteli cestovní kanceláře, získal práci snů a dnes se může cestováním živit. „Nemyslím si, že by to bylo jen štěstí, nebo že by to video bylo nějak extrémně dobré. Ale když je člověk šikovný, firma si ho prostě všimne,” říká David.
Poslal jsem video majiteli cestovky
„Zrovna ten den jsem si kopil nový iPhone a chtěl jsem s ním fotit a natáčet. Odjel jsem do Europa Parku a udělal pár záběrů a doma je sestříhal, nejprve jako video pro sebe,” začíná svůj příběh David. Pak si ale řekl, že by z toho mohl být i super trailer, takže ho trochu upravil, přidal loga a výsledek poslal majiteli cestovní kanceláře. „Napsal jsem mu, že budu rád, když pro video najde nějaké využití a jestli by neměl zájem o další,” popisuje David. Napadlo ho, že by mohl třeba na příští zájezd vyrazit zadarmo a dodat další video.
Pan majitel byl nadšený. Pozval Davida na další výlety, nejprve do Benátek, pak jiného zábavního parku a nakonec se s ním osobně potkal v Ženevě na autosalonu. „Tam jsme došli k závěru, že máme společné zájmy. Bavili jsme se o cestování a já přiznal, že už jsem dříve pár zájezdů sám dával dohromady, hlavně pro potápěče a trochu jinou klientelu,” přiznává David.
Pár zájezdů a je ze mě obchodní zástupce
Adam vymyslel a pomohl s realizací dvou nových zájezdů, čímž zahájil budoucí intenzivní práci pro cestovní kancelář. „Domluvili jsme se na podmínkách, které byly fajn pro obě strany a já se pustil do práce,” říká David. Komunikoval jsem s cílovou destinací, připravil časový harmonogram výletu, napsal propagační texty na webové stránky a přidal k nim fotky a nakonec si zájezdy sám i průvodcoval. „Díky tomu jsme si sedli čím dál víc, pan majitel došel k názoru, že jsem docela použitelný, takže mě zapojil i do přípravy dalších zájezdů,” vypráví s úsměvem David.
V prvním roce pomáhal s přípravou a pořádáním výletů čím dál častěji, až se z něj stal obchodní zástupce celé cestovní kanceláře. David měl v tu chvíli na starosti velkou část realizace všech zájezdů, a to třeba i pro velké firmy, nejen pro veřejnost.
Od videa do křesla obchodního ředitele
„V tuhle chvíli jsem obchodním ředitelem cestovní kanceláře, což znamená, že se starám o všechno kolem zájezdů. Mám na starosti průvodce, časové harmonogramy, psaní textů a dodávání fotek, ale také přímou komunikaci se zákazníky, zasedací pořádky, zasílání pokynů a řešení dotazů i problémů,” vyjmenovává David.