Eva Švecová, jedna z členek Jobote týmu, se s námi podělila o to, jak celý projekt vznikl a jak služba vůbec funguje. „Cílem bylo ukázat lidem a firmám, že Facebook, nebo Twitter nejsou jen hračky na zabití nudy, a ztrácení drahocenného času, ale že naopak mohou sloužit jako funkční nástroj, který zjednodušuje celý proces náboru zaměstnanců.“, popisuje účel založení této služby Eva, která působí v Jobote jako administrativní asistentka. Sama ve firmě působí už téměř dva roky a na starosti má nejen administrativu, ale také komunikaci s klienty, překlady, sociální sítě či ilustrace na webu.
Jak Jobote funguje?
- Personalista vytvoří v systému Jobote inzerát na volnou pracovní pozici. K ní také připojí finanční odměnu, kterou firma nabízí za doporučení svým zaměstnancům nebo externím uživatelům.
- Personalista poté inzerát sdílí na maily všech kolegů ve firmě. Tito kolegové/ zaměstnanci nebo také externí uživatelé dále inzerát jednoduše sdílí pomocí vlastního vygenerovaného odkazu na svých sociálních sítích (Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus), nebo také emailem pomocí již zmiňovaného trackovatelného odkazu.
- Přátelé či známí zaměstnanců se ucházejí o danou pracovní pozici přímo skrze konkrétní inzerát. Každého z kandidátů je možné jednoduše spárovat s původním uživatelem, který ho doporučil.
- Firma poté přijme nového zaměstnance a jeho kolega, nebo externí doporučující získá po uplynutí zkušební lhůty stanovenou finanční odměnu.
Jobote ušetří peníze
Více o historii projektu a názorech na něj zde.