„Jela jsem tam s tím, že mě nebavila práce, kterou jsem dělala, ale nevěděla jsem, co dál, a řekla jsem si, že třeba právě v Japonsku, což je země úplně odlišná od všech, kde jsem kdy byla, mě něco osloví, inspiruje nebo prostě že s hlavou nezatíženou rutinní prací něco vymyslím a srovnám si v sobě, co bych vlastně chtěla dělat,“ říká.
Během pobytu v Japonsku si Johanka všimla, že ženy se tam oblékají velmi žensky a že takřka každá z nich má na sobě krajku. Při jedné návštěvě místního obchůdku s ponožkami pak v regálu uviděla ponožky s krajkou, které se jí moc líbily.
Z inspirace začátek podnikání
Originální zboží
Johanka sází na několik dodavatelů a výrobců ponožek i krajek, hodně si vybírá, zkouší a hledá. „Česká a evropská krajka má úplně jiné vlastnosti i vzhled než krajka, která je běžná v Asii, například třeba právě v Japonsku, a protože jsem ji nesehnala v Evropě, dovážím ji právě z Japonska. Používám ale i českou od českých výrobců. Takže mikešky jsou takové kosmopolitní. Z českého, německého, polského či japonského materiálu,“ popisuje.
Ponožky pro všechny
Mikešky si už našly spoustu příznivců, přesněji příznivkyň. „Hodně se prodávají dětské mikešky, které lidi kupují jako dáreček svým dětem nebo dětem kamarádů, mikešky ale nosí i šedesátileté paní, stejně jako patnáctky. Jen muži to zatím ještě moc nepochopili, že jsou taky cílová skupina – mnohdy mají doma malé holčičky a manželku, ale řeknou "jé, hezký, ale pro mě to samozřejmě není". Tak to bych chtěla, aby se změnilo,“ dodává Johanka.
Podle Johanky mají v sobě mikešky obrovský potenciál. Zatím jsou pro ni pouze slušným přivýdělkem, neboť stále pracuje v oboru, který na FSS MU vystudovala.
„Nikdy se nedejte zastavit tím, že věc, která vás láká, ještě neumíte, nebo si nejste jistí, jestli na to máte. Pokud dáte na pocit a jste navíc odhodlaní překonávat případné překážky a učit se novým věcem, jděte do toho.“
Mgr. Johana Mikešová
Mikešky.cz
www.mikesky.cz
majitelka
Fakulta sociálních studií MU
Mediální studia a žurnalistika