Mluvčí brněnského Dopravního podniku získala praxi při studiu žurnalistiky

4. 11. 2015 | Alena Klimková
Rubrika: Zaměstnání, Práce | Doba čtení: 2,5 minuty

Jako malá chtěla být spisovatelkou, diplomatkou, aranžérkou květin nebo sociální pracovnicí. Vrhla se však na jinou profesní dráhu. Stala se z ní mluvčí Dopravního podniku města Brna. Řeč je o Lindě Hailichové, absolventce magisterského oboru Mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity.

tisková mluvčí, studium žurnalistika
tisková mluvčí, studium žurnalistika

„Pochybovala jsem, že mám na novinařinu dostatečně ostré lokty“

Na bakalářském stupni Linda nejprve studovala kombinaci oborů Sociální politika a sociální práce a Mediální studia a žurnalistika. „Primárně jsem se chtěla věnovat sociálním tématům, proto jsem se hlásila na obor Sociální práce. Protože je na Fakultě sociálních studií ta skvělá možnost mít dva obory, přidala jsem si žurnalistiku. V té době mi to připadalo hrozně troufalé, dost jsem pochybovala, že bych na novinařinu měla dostatečně „ostré lokty“ a tu správnou vyřídilku. Až během studia se ukázalo, že sociální práce není tak úplně pro mě a mým koníčkem i prací se stala tvorba textů,“ říká současná mluvčí brněnského Dopravního podniku.
 

„Každá pracovní zkušenost vám dá něco nového“

Linda Hailichová se snažila pracovat již během svých vysokoškolských studií. Podle jejích slov jsou všechny praxe, dobrovolnické práce i brigády to nejlepší, co pro sebe může student udělat. Neboť každá zkušenost dává něco nového – kontakty, znalosti i rozhled.

„Se spoustou lidí, se kterými jsem se seznámila tehdy při studiu, spolupracuji i dnes, včetně samotné Fakulty sociálních studií. Na žurnalistickou praxi ve třetím ročníku jsem nastoupila do televizní společnosti Direct Film, kde jsem zůstala i po skončení povinné praxe. Tady jsem dostala ty pravé profesní základy, naučila jsem se, jak vznikají televizní reportáže, a věnovala jsem se produkční činnosti, což mě hrozně bavilo,“ mluví Linda o svých pracovních zkušenostech během vysokoškolského studia.

 

„Musela jsem se naučit správně mluvit a formulovat do kamery“

Ještě během studia Linda začala pracovat také v reklamní agentuře jako PR specialistka. Její práce zahrnovala vymýšlení a úpravu reklamních textů a PR článků. Pracovní nabídku dělat tiskovou mluvčí dostala přímo od vedení Dopravního podniku města. Po několika pohovorech byla na tuto pozici přijata.

„Nejprve jsem se musela se vším seznámit zblízka a poznat, jak to vlastně uvnitř všechno funguje. První tři měsíce jsem jezdila po všech provozovnách a vozovnách, abych nasála atmosféru a věděla, na koho se mám do budoucna obracet s dotazy, které mi budou pokládat novináři. V prvním roce jsem stále narážela na věci, které pro mě byly nové, naštěstí kolegové ochotně odpovídali na moje otázky. Naučit jsem se musela taky správně mluvit a formulovat do kamery, z čehož jsem měla dost velkou trému,“ popisuje Linda své zapracování na pozici tiskové mluvčí s tím, že velkou výhodou pro ni bylo, že na tuto pozici přešla z médií, takže znala požadavky novinářů, a mohla jim tak lépe a rychleji vyhovět.
 

„Cokoliv novinář potřebuje, to se mu snažím zajistit“

Lindina práce je velmi rozmanitá. V prvé řadě je jakýmsi „servismanem“ pro novináře – cokoliv potřebuje, to se mu jako tisková mluvčí snaží zajistit. A to od odpovědí na otázky, přes fotky, možnost focení nebo natáčení na různých místech až po samotné natáčení televizních či rozhlasových rozhovorů. „Připravuji tiskové zprávy, několikrát do roka pořádáme tiskové konference. Částečně se podílím na marketingových akcích, moderuji veřejné akce, jako je například zahájení plavební sezóny. V posledních letech se naše komunikace s cestujícími přesunula také na sociální sítě, takže mám na starost správu těchto stránek,“ vyjmenovává Linda své pracovní povinnosti.

Linda z Milady. Foto: DPMB.
 

Exkluzivní zpravodajka Linda z Milady

Linda je rovněž „spolutvůrkyní“ exkluzivní zpravodajky z rekonstrukce ulice Milady Horákové, Igráčka, který si říká Linda z Milady. Právě prostřednictvím Lindy z Milady je veřejnost aktuálně informována o zajímavostech týkajících se rekonstrukce právě této ulice. „Chtěla jsem sehnat světlovlasou holku, ale tu nikde neměli, takže je Linda bruneta. Linda má svou facebookovou stránku a denně přidává novinky ze stavby i ze svého života. Ani jsem nečekala, že by se to tak rozjelo, ale mám na tuhle komunikační kampaň hodně pozitivních ohlasů a aktuálně přes 550 fanoušků. Dokonce se mi ozval výrobce Igráčků, že ho to nadchlo,“ dodává absolventka Masarykovy univerzity.
VIZITKA

Mgr. Linda Hailichová
tisková mluvčí
Dopravní podnik města Brna
www.dpmb.cz
 
Fakulta sociálních studií MU
Mediální studia a žurnalistika
Sociální politika a sociální práce
Na pozici tiskové mluvčí Dopravního podniku města Brna působí od října roku 2010.

Na podobné téma

Za tebou – genetik s kamerou!

Vyšly z peďáku a zasáhla je realita

Praxe aneb těžko na cvičišti, lehko na bojišti

Brigáda v call centru není tak špatná, jak se zdá II.