O stáž v jihlavském rádiu byl mezi studenty zájem

V roce 2014 zahýbal získáváním praxe studentů projekt Fondu dalšího vzdělávání Stáže pro mladé. Studenti v reálných projektech a na reálných pracovních pozicích získávají praxi, která jim nezřídka přináší praxi. Šanci získat zkušenosti dalo i Rádio Jihlava, které vypsalo výběrové řízení na pozici Specialista reklamy pro klientský servis. Některým kandidátům se nedalo ani dovolat.

stáž v jihlavském rádiu
stáž v jihlavském rádiu
Stážistický projekt studentům krom finančního výdělku minimálně 60 Kč za hodinu přináší také praxi a záruku, že se mu na pracovišti bude věnovat kompetentní osoba s náležitou praxí. Účast na Stážích pro mladé je ale výhodná také pro zaměstnavatele. „Projektu Stáže pro mladé jsme se zúčastnili poprvé, naším cílem je zejména získání nového platného člena týmu, kterému poskytneme potřebné znalosti a dovednosti a budeme očekávat pomoc v podobě aktivního přístupu. Bonusem by samozřejmě bylo, kdyby se zvolený stážista osvědčil a s rádiem navázal spolupráci dlouhodobějšího charakteru,“ vysvětlila obchodní ředitelka rádia Anna Petřivá, která má přijatého stážistu na starosti.

 
Více o výběrovém řízení a požadavcích na stážistu

10 sekund rozhodne

Jedním z kritérií při výběrovém řízení byly plány stážistů do budoucna, stejně jako důvody, proč se studenti uchází o stáž v Rádiu Jihlava. „Marketér Radim Hasalík je autorem e-knihy 10 sekund rozhodne. Jsem zastánce toho, že často bývá rozhodnuto už na základě zaslání průvodních dokumentů,“ přiblížila Petřivá. To ale není vše. Dobrý dojem neuděláte bez dobré přípravy. „Samozřejmostí by měl být kvalitně zpracovaný životopis, v ideálním případě také motivační dopis. Oba dokumenty by měly být gramaticky čisté, speciálně zpracované pro pracovní příležitost, o kterou se uchází,“ dodala. Anna Petřivá se zaráží nad tím, že kandidáti jsou schopni do CV uvést telefonní číslo, na kterém nejsou k zastižení. „Kontaktní údaje musí být aktuální, ideální je uvést minimálně dva komunikační kanály. Osobně na mě nepůsobilo dobře, když uvedené telefonické spojení bylo nefunkční, případně se uchazeč po nalezení zmeškaného hovoru nepokoušel dovolat zpět.“

3 věci, které rozhodly

Někteří z uchazečů byli ochotní se přizpůsobit nabízeným termínům pohovoru, přestože to pro ně znamenalo zrušení některé z osobních aktivit.
 
Aktivní přístup prokázali studenti při pokládání otázek, rozhodně nepůsobilo negativním dojmem, pokud student uvedl, že některou z činností by prováděl méně rád, a jiná ho naopak velice zaujala. Na výběrové řízení tohoto druhu se nehodí otázky týkající se financí, zvláště pokud jsou informace veřejně dostupné na serverech informujících o stáži.
 
Jako velké plus působí, pokud je již při pohovoru stážista seznámen s organizací a aktivně si vyhledal základní dostupné informace.

 

Ani jeden zájemce nebyl nevhodný. Každý dostal nabídku

Všichni zájemci odpovídali dané pozici. „Nevybraní uchazeči prokázali schopnosti odpovídající nabízené pozici, věřím, že ve všech případech by adepti byli vhodnými kandidáty na prací v mediálním odvětví. Přesto jedna z uchazeček ostatní zájemce převyšovala aktivním přístupem, pečlivě zpracovaným životopisem a motivačním dopisem, úrovní komunikace a zájmem o obor, ke kterému se stáž v rádiu váže,“ uvedla na závěr obchodní ředitelka rádia a zároveň mentorka stážisty v Rádiu Jihlava. Ostatním uchazečům byla nabídnuta možnost praxe v rámci studia a působení v promoteamu Rádia Jihlava.
 

Rádio Jihlava

Rádio Jihlava (provozovatel A-Agent, s.r.o.) stážistovi nabízí v atraktivním prostředí rádia umístěného v centru města (City Park) zkušenosti v oblasti chodu rádia a reklamy v takovém médiu.

Na podobné téma

Au pair: Jak vyrazit do zahraničí na vlastní pěst? II

Kariéra prodavačky popcornu rychle skončila

Videochat jako (ne)slušný přivýdělek

Au-pair: Tři měsíce v italské rodině