Základní pilíře: osobnostní naladění a plán
I když se spoustu věcí můžete časem naučit, vše půjde od začátku snadněji při správném nastavení vašich vlastností a dovedností. Proto objektivně zhodnoťte, jak jste na tom s cílevědomostí, organizačními a komunikačními schopnostmi, vytrvalostí, odolností vůči stresu, kreativitou… Pokud si uvědomujete, že máte v některých oblastech mezery, zapracujte na nich.
A teď už se dostáváme k praktické otázce – čemu, jak a proč se budete věnovat. Nevrhejte se do podnikání bez propracovaného konceptu. Ztráceli byste pak čas řešením zbytečných chyb „za chodu“.
Proto buďte konkrétní a vytvořte si plán, který vám vytyčí cíle a ukáže, jaké kroky k nim povedou. Zároveň vám jeho sestavování alespoň částečně prozradí, zda vaše nápady mají šanci na trhu prorazit. Také odhalíte případné silné a slabé stránky záměru.
Připravte si dostatek času a energie
Podnikání při zaměstnání pohltí volný čas. To je fakt, který musíte vzít v potaz. Víc než kdy jindy bude vše záviset na prioritách, dobré organizaci a vaší vůli věnovat se byznysu namísto svým koníčkům, rodině či přátelům.
A s časovou kapacitou samozřejmě souvisí i energie a chuť. Sednout si po „osmihodinovce“ v domovské práci nad zakázky, vyřizování objednávek nebo jiné činnosti, na to zkrátka musíte být v kondici.
Že máte sil na rozdávání? Tak směle do toho, jen nezapomeňte také na nutnou administrativu – vše, co byste měli vědět, najdete v článku s tipy, jak začít podnikání.
Jak se o vás potenciální zákazníci dozvědí?
Podnikání vyžaduje propagaci. Konkurence je obrovská, nabídka v mnohých oborech významně převyšuje poptávku. Tento fakt trochu kazí vyhlídky do začátku. Ale nevěšte hlavu. Místo toho promyslete, jak o sobě dáte vědět eventuálním zákazníkům.
Poradíme vám. Odrazte se ve svých plánech od chování spotřebitelů a lidí, kteří vás potřebují. Víte, kde vás nejvíce hledají? Na internetu. Takže jestli to se svým – nejprve částečným – byznysovým úvazkem myslíte vážně, prezentujte se online prostřednictvím hezkého moderního webu.
Webové stránky jako nezbytnost a pomocník k nezaplacení
Internetové stránky jsou v dnešní době nutnost pro každého podnikatele. Fungují jako atraktivní vizitka a marketingová pomůcka nebo dokonce obchodní zástupce, co 24 hodin denně informuje a přesvědčuje uživatele o vašich kvalitách.
A tím výčet výhod zdaleka nekončí. Z dalších určitě stojí za zmínku, že povedený web vzbuzuje mnohem větší důvěru než inzerát či zápis v katalogu firem. Také ukazuje vaši práci a buduje vztah s publikem. Dokáže udělat dojem, který byste například při telefonické komunikaci nevyvolali.
Možná si teď říkáte, že si takovou investici teď nemůžete dovolit. Vždyť pěkný a spolehlivý web stojí desítky tisíc. Když si ho necháte vytvořit specializovanou firmou, tak ano. Existuje ale další způsob: svépomocí, levně a s výsledkem, co vypadá jako od profíků.
/PR/
Díky propracovaným nástrojům na snadnou tvorbu internetových stránek si je můžete vybudovat i vy, a to bez jakýchkoli programátorských nebo grafických znalostí.
Co tedy musíte umět, abyste zmíněné nástroje mohli naplno využít? Vystačíte si s běžnou počítačovou gramotností, která v tomto ohledu zahrnuje základní práci v kancelářských programech a prohlížení internetu. Obsluha editoru na vytváření webu obvykle spočívá v pouhém klikání na tlačítka a psaní textů.
Výhody a nevýhody tvorby webu svépomocí
Sepsali jsme přehled kladů a záporů, abyste mohli lépe zhodnotit, zda by vám řešení typu „udělej si sám“ opravdu vyhovovalo.
Výhody
- Nízká cena – jak už jsme nastínili na řádcích výše, vytvořit si web svépomocí vyjde levně. Podle vybavenosti daného nástroje od cca 4 000 Kč/rok vč. domény a hostingu. Oproti objednávce u webového studia tak ušetříte desítky tisíc. Jde tak o nejrozumnější volbu pro podnikání při práci, do kterého nemá smysl vkládat velké peníze.
- Jednoduché ovládání – klikání nebo technika „táhni a pusť“, tak zpravidla probíhá práce s nástroji na budování stránek. A tu zvládne každý uživatel počítače a internetu.
- Posun dovedností – tvorba vlastních webovek vás mnohému přiučí. Spojuje užitečné s příjemným, protože získáte prezentaci a také spoustu praktických informací, které rozšíří vaše portfolio schopností.
Nevýhody
- Časová náročnost – vynikající stránky nevzniknou během půl hodiny. Musíte tedy počítat s tím, že nad nimi strávíte nejeden večer podle toho, jak moc obsáhlé je chcete mít.
- Limity u funkcí – předpřipravené řešení vám neposkytne takové možnosti jako programování na míru. Takže jestli potřebujete nějakou hodně specifickou „vychytávku“ pro návštěvníky, nevyhnete se případnému zpětnému dodělání od profesionála.
- Plná zodpovědnost za chod – vše máte ve svých rukách, tedy i provoz a aktualizace. Když „web spadne“, budete se muset postarat o opravu. Což znamená spojit se s technickou podporou (jestli nějakou vybraný nástroj má), nebo vyhledat návod, podle kterého chybu odstraníte sami.
Podle čeho vybrat ideální program
Na závěr vám pomůžeme zvolit kvalitní nástroj. Jak na to? Přesvědčte se, že vytipovaný pomocník plní tato kritéria:
- zaručuje responzivní design,
- je plně lokalizovaný do češtiny,
- nabízí uživatelskou podporu,
- má snadno pochopitelný editor,
- nabízí rozmanité funkce,
- je vybavený různými vzhledy, fonty, barvami.
A abychom vám hledání maximálně usnadnili, přinášíme vám tip na konkrétního pomocníka, co disponuje všemi uvedenými vlastnostmi a mnoha dalšími zajímavými. Jde o český Mioweb, který ve svém oboru téměř nemá konkurenci v poměru cena/výkon. Tým, co za ním stojí, ho navíc neustále rozšiřuje o nové funkcionality, co vždy získáte zdarma při aktualizaci.