To, že se na sociální síti Facebook odehrává vše od posílání SMS, přes objednávání pizzy až po pasení krav, není třeba zdůrazňovat. Mezi širokou nabídkou aplikací ale najdeme také poptávky po zaměstnancích. Na facebookovém profilu, který čítá přes tři sta tisíc fanoušků, najdete pracovní nabídky zejména pro krátkodobý přivýdělek. Na začátku tohoto personálního facebookového projektu stál Radovan Hypš (24) z Hradce Králové, který studuje čtvrtý ročník Právnické fakulty na Masarykově univerzitě.
Jaké brigády nebo pracovní zkušenosti jste prodělal?
Mám toho za sebou dost, od praxe v advokátní kanceláři, zajišťování chodu dostihové sázkové kanceláře na závodištích po celé republice, až po vlastní podnikání. Hlavně jsem stále student.
Jste možná budoucí právník, jak vás napadlo založit projekt FBrigády?
Je to delší historie. Když jsem si někdy na začátku roku 2009 založil facebookový profil, dost mě tato komunikační platforma zaujala a začal jsem zkoušet její možné marketingové využití. Vytvářeli jsme různé typy stránek a vznikla i velká stránka s názvem Brigády. Velký nárůst fanoušků byl zajímavý, a tak jsme začali lidem prostřednictvím této stránky nabízet brigády. Chytlo se to.
Jak se vyvíjela fanouškovská přízeň?
Lidé přibývali automaticky, na stránce nejsou nijak uměle získaní fanoušci. Hodně nám pomohl Facebook, kdy v jednu dobu propagoval stránky nad sto tisíc uživatelů v sekci „Doporučené“ na hlavní stránce. Nyní je na stránce Brigády přes 340 000 fandů.
Čím si takový úspěch vysvětlujete?
Určitě je to díky velké poptávce po pracovních pozicích všeobecně. Dále pak v tom, že jsme se zaměřili hlavně na kvalitní nabídky práce, hodně nabídek bylo také do zahraničí. A také v tom, že jsme s podobným formátem přišli ve správnou dobu. Dnes již takovouto komunitu „nenahnaných“ fanoušků vytvoříte velice těžko.
Co mohou fanoušci na vaší facebookové stránce najít?
Mohou určitě najít zajímavé nabídky brigád, které jsou ověřované. Hodně nabídek vytváříme ve spolupráci s různými subjekty také sami. Momentálně máme zajímavou nabídku práce na Sensation White, aktuální je i práce v Amsterdamu a mnoho dalších zajímavých nabídek připravujeme.
Dají se přes Facebook najít kvalitní zaměstnanci?
Určitě. Pozice, na kterých jsme se spolupodíleli, jsme zatím vždy naplnili velice schopnými lidmi. Stejné zprávy mám i od ostatních inzerentů. Jsou schopní, ale i spolehliví. Já osobně jsem například byl s padesáti lidmi z této Facebook stránky na Silvestra v Dusseldorfu, kdy jsme se podíleli na organizaci velké taneční akce v tamější Esprit aréně. A překvapilo mne, že všichni, opravdu do jednoho, se na sraz v pět ráno dostavili, a to bez jakéhokoliv předešlého osobního setkání, protože to bylo velice na rychlo. Dokonce přišli i dva náhradníci.
Projekt se z facebookového prostředí přenesl i na web. Čím můžete konkurovat zavedeným personálním portálům?
Konkurovat můžeme především rychlostí. Jakmile zobrazíme nabídku na zeď Facebook stránky, ihned se ozve kvantum zájemců. Dále pak máme na stránce velice schopné mladé lidi, mnoho vysokoškoláků, ale už i absolventů. Naše komunita „stárne“, takže není problém obsadit i kvalifikovanější pozice. Naší konkurenční výhodou je také počet zájemců o pozice inzerované u nás. Dle našich zkušeností i reakcí od inzerentů máme u většiny nabídek vyšší odezvu nežli již zavedené pracovní portály v Česku. Někdy je ta odezva i několikanásobně vyšší.
DOPORUČUJEME
Facebook stránka Brigády
Facebook stránka FBrigády
Internerové stránky fbrigady.cz