Jak se ale do takové agentury dostat?
Buď máte štěstí a dobré známé, kteří vás doporučí, pak už je to ale jen na vás a musíte se předvést. Nebo máte i bez zkušeností tolik talentu, že je váš budoucí zaměstnavatel přesvědčen, že jste to zrovna vy, koho musí mít v týmu. Anebo, a to je štěstí největší, je šéf agentury natolik osvícený, že vám prostě dá šanci. Kombinací všech tří faktorů jsem se dostala k pozici account manager, česky řečeno obchodník.
Nedělejte si ale žádné iluze. Nebudete stát s kolegy nad rozpracovanými návrhy televizních reklam a billboardů ve slušivých svetrech, jak to můžete vidět na mnohých propagačních fotkách. Naopak! Věčně honíte termíny, vztekáte se nad grafickými návrhy, které vám sice přijdou dobré, ale alespoň jednomu z dvojice klient-šéf ne, takže neustále předěláváte a posíláte mezi klientem, šéfem a grafickým oddělením. Pokoušíte se vyplodit instantní myšlenky takzvaně „na povel“ a jako na potvoru vás nic kromě úvah o své vlastní neschopnosti nenapadá.
Kdo pracuje v reklamě?
Pro lidi, kteří v reklamních agenturách pracují, je to ale vítaný adrenalin. Najdete tam samozřejmě různé typy – od zasmušilých introvertů (často geniální ploditelé nosných myšlenek) po usměvavé extroverty (milovaní mezi klienty a dodavateli). Ti klíčoví ale mají jednu věc společnou: oddanost své práci, která je patrná z·ochoty pracovat na projektu do 3 hodin do rána, když povinnost zavolá. Odměnou jim je potom nejen uznání šéfa (pokud je dobrý), ale když se zadaří a projekt je vybrán, tak také společnost významných lidí a umělců, které si ve svém projektu navrhli.