Pokud jde o podnikání, vždy nejtěžším krokem je právě ten první – rozhodnout se do toho jít a předem si připravit zázemí pro to, aby budoucí podnik nezanikl dříve, než se vůbec stačil rozjet. Kniha První kroky v podnikání je tedy věnována těm, „kteří se nebojí a chtějí začít žít svůj život a práci po svém. “
Maruška, hlavní postava této knížky je chytrá, odvážná a má nepřekonatelnou potřebu změnit svůj život, především práci. Je čerstvě propuštěna, žije sama se svým kocourem, pravidelně navštěvuje úřad práce, žije na podpoře a přemýšlí, jakou cestou se vydat. Jeden den ji však změní celý život. Při cestě z „pracáku“ prochází kolem výloh a přemýšlí, jak mnoho obchodů je kolem a všichni se tím nějak uživí. Proč by si i ona nemohla otevřít svůj vysněný obchod s jahodami a stát se svým vlastním pánem?
První kroky v podnikání aneb Jak si Maruška otevřela obchod s jahodami, je jedním z mnoha návodů, jak se pustit do podnikatelských vod. V mnohém se však odlišuje. „Nápad na knížku vznikl až v době, kdy jsem se strategickému řízení začala věnovat nezávisle jako poradce a konzultant. Dříve jsem se tak jako mnoho jiných domnívala, že strategie jsou spíše pro firmy a manažery.“, říká autorka, která pracovala ve vedoucích a manažerských pozicích jako obchodní ředitelka a po absolvování studijního programu MBA se zaměřila na oblast strategického řízení a využívala tak nabytých studijních dovedností v rámci osobních konzultací. Od roku 2010 se stala svým pánem a pracuje jako nezávislý poradce v oblastech strategického řízení a krizového managementu. „Během svého působení na volné noze jsem si stále více uvědomovala, že právě neznalost zásad podnikání a obchodních strategií může být příčinou častých neúspěchů drobných podnikatelů, kteří se do podnikání vrhají s vervou, ale vůbec si neuvědomují, že kroky, které s dobrou vírou podnikají, pro ně mohou mít velmi špatné následky.“
Vzhledem k tomu, že se autorka věnuje především problematice malých a středních firem, i knížka je především určena těm, kterým nechybí entuziasmus a chuť pustit se do něčeho nového. „Začala jsem si všímat i trendů tzv. StartUpů a různých projektů pro začínající podnikatele a podnikatelky. A pro tuto skupinu na našem trhu rozhodně moc publikací není. A to byl začátek všeho - napsat knížku, která bude poučná, stručná, výstižná a zároveň zábavná, aby přitáhla pozornost právě takových lidí, kteří nejsou klasickými manažery ani studenty a potřebují podnikat a vydělávat peníze,“ dodává autorka.
A právě „nemanažerům“ a lidem, kteří se v budování podniku přespříliš nevyznají se možnost založení vlastního podnikání zdá nad jejich možnosti. Ale jak říká sama autorka, nic není nemožné a pokud je člověk ochoten obětovat část svého pohodlí k dosažení svých cílů a seberealizaci, dá se i z ničeho vybudovat prosperující podnik, stejně jak se to podařilo i hrdince naší knížky. „Já sama věřím tomu, že nic není tak složité, jak se na první pohled zdá, pokud se ke strategii přidá selský rozum. A to byla hlavní myšlenka, aby se zrodila Maruška - dívka se selským rozumem a zapálená podnikatelka. Věřím, že postupně si knížka najde co největší počet čtenářů a doufám, že některým z nich pomůže i rozjet nebo zlepšit jejich podnikání.“
Vizitka:
Martina Václavíková, MBA
Strategické řízení a poradenství
tel. 777 887 665
www.vaclavikova.com
Důležité údaje:
Datum vydání: 2012
Vydání: první
Vydavatelství: BIZBOOKS
Počet stran: 112 stranVazba: brožovaná lepená
Cena: 169 Kč
Dostupnost: knihkupectví