Facebook proniká do našich životů stále více. Výrazně ovlivnil vnímání společnosti dnešních mladých lidí. Trávíme na něm spoustu času a uvědomují si to i podnikatelé a firmy. Kniha Vydělávejte na facebooku od Clary Shih chce poradit, jak získat zákazníky přes tuto sociální síť. Publikaci přineslo vydavatelství Computer Press.
Zkušená autorka
Clara Shih má zkušenosti s prací v Googlu a Microsoftu. Nyní působí v softwarové společnosti salesforce.com. Zabývá se propojením sociálních sítí se strategií prodeje. Vytvořila Faceconnector, první firemní aplikaci na facebooku.
O knize
Kniha se dělí na tři větší tematické celky. V první části nás autorka seznamuje se stručnými dějinami sociálních médií. Ve druhé části popisuje změnu způsobu, jakým podnikáme. Dozvídáme se o nových marketingových tazích, které se rozvinuly díky sociálním sítím. Poslední, třetí část nám nabízí průvodce krok za krokem, jak facebook používat pro podnikání.
Mnoho dobrých poznatků o internetu a sociálních sítích
Proč byste si měli přečíst tuto knihu? Je zaměřena na užší výběr čtenářů- lidí, kteří podnikají nebo chtějí propagovat firmu. Nicméně může zaujmout i ty, kteří takové cíle nemají. Kniha obsahuje mnoho informací k rozšíření obzoru. Dozvíte se něco o vývoji internetu a sociálních sítí. Poznáte sítě, o kterých jste dosud nemuseli ani slyšet, protože jsou populární hlavně v Asii. Také byste si mohli rádi přečíst, jakým způsobem se firmy snaží upoutat pozornost svou reklamou na internetu. Dnes se již reklama neumístí na náhodné místo s nadějí, že si jí všimnou ti správní lidé. To je zbytečné mrhání prostředky. Nyní se reklama na produkty, které jsou v našem poli zájmu, zobrazuje přesně tam, kde ji můžeme spatřit. Podle mě je užitečné přečíst si takové informace a získat kritičtější myšlení, ať už často chodíme na facebook nebo jiné stránky internetu. Také se mi líbilo, že kniha obsahuje konkrétní příklady marketingových tahů některých firem. Je to podle mě velká inspirace pro ostatní.
Toto všechno může být příjemným čtením pro ty, kteří nemají ambice něco propagovat na sociálních sítích. A co ti, kteří tento zájem mají? Kromě těchto informací a postřehů tam najdou velmi jednoduché a přehledné návody, jak vytvářet na facebooku reklamy a stránky pro svou firmu a rady ke zvýšení její oblíbenosti.
Kdy už se dostaneme k tomu vydělávání?
Všechny poznatky o sociálních sítích a reklamě na internetu, které jsem získala přečtením knihy, jsou nepochybně užitečné. Jenže název nám říká: Vydělávejte na Facebooku a podtitulek: Jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Tomuto tématu se věnuje jen poslední třetina vydání. To znamená, že zbytek tvoří takzvaná „omáčka“. Sice poučná, ale stále je to něco, co neočekávám, že si přečtu v díle s daným názvem. Většinu času při čtení jsem se ptala sama sebe, kdy se už konečně dostane k slíbené pointě. Dostala se k ní na konci knihy, kde jsou pěkné návody, jak využívat reklamu na facebooku, vhodné i pro úplné začátečníky. A tady se mi v hlavě vynořila další otázka. Sociální sítě se dost rychle vyvíjejí a mění. Na co tedy věnovat celou knihu (resp. její hlavní část) něčemu, co o dva roky nemusí být vůbec aktuální a použitelné?
Shrnutí
Vydělávejte na facebooku je určitě obohacujícím čtením. Mnoho částí vás může oslovit, inspirovat. Pokud jste úplný laik a nemáte ponětí, jak začít s reklamou a stránkami na facebooku, může vám pomoci. Nicméně pravdou je, že aktuální návody a tipy na internetu vám mohou dát mnohem více. Svět sociálních sítí se totiž rychle mění.
Důležité údaje
Datum vydání: 15.11.2010
Vydání: první
Nakladatelství: Computer Press (www.cpress.cz)
Počet stran: 256 stran
Vazba: brožovaná lepená
Cena: 299 Kč
Dostupnost: e-shop cpress.cz, knihkupectví