Nejenom mezi marketingovými a reklamními profesionály se začíná prosazovat nový pohled na sbírání informací. Ten se dá v dnešní době dokonce považovat i za životní styl, protože denně ovlivňuje život jedinců, kteří se rozhodli sledovat trendy.
Tito lidé si uvědomují, že včasné zachycení trendu a reagování na něj je důležité pro jejich profesi - a také je to zkrátka baví. A jak tedy vypadá lovec trendů? Sleduje specializovaná zahraniční média, zajímá se o všechny novinky v dané oblasti a snaží se určit, které z nich se stanou trendem, a které jen rychle zazáří a o pár týdnů později už si na ně nikdo nevzpomene.
Lovec trendů tak není jen pouhým konzumentem novinek. Je prvním odvážlivcem, který prozkoumává neznámé vody a nové nápady. Zároveň je ale také věštcem – předpovídá, které trendy se uchytí. Pokud je úspěšný, může do velké míry ovlivňovat úspěch či neúspěch daného nápadu už jen tím, co o něm napíše.
Něco si myslet ale samozřejmě nestačí, je potřeba své názory veřejně prezentovat. Lovec trendů se jako každý správný sběratel rád chlubí, a proto se své nálezy a správné předpovědi sdílí na sociálních sítích, píše blog nebo dokonce přispívá na online servery. Tak může ovlivňovat mínění odborníků i široké veřejnosti.
Lovcem trendů se člověk nerodí, ale stává. Pokud vás zajímají technologie, sociální sítě, nové možnosti v byznysu nebo třeba revoluční postupy ve výrobě kol na silniční bicykly, stačí se o toto téma zajímat, nebát se sdílet s ostatními své názory, učit se z chyb a vydržet. Potom se z nadšence může stát odborník na novinky, skutečný lovec trendů.
Velmi důležité je také najít si skupinu lidí či přátel, kteří sdílí společné hodnoty, podporují se a vzájemně se hecují ke stále lepším výkonům. Takové prostředí budoucí lovci trendů najdou třeba mezi redaktory serveru Trendwatcher.