Spíš než srovnání s dalšími sociálními sítěmi, je lepší srovnání
LinkedIn a CV, protože LinkedIn je vlastně takové chytré CV neboli CV online. Váš profil je stejně jako u CV strukturovaný, vyplňujete vzdělání, pracovní zkušenosti, dovednosti, ale mimoto i další informace, které do klasického životopisu nepatří, ale právě o tyto informace je potřeba profil rozšířit a ne pouze kopírovat informace ze CV.
Když si založíte profil, vaše první kroky by měly směřovat k úpravě url odkaz vašeho profilu. Tento odkaz si můžete vložit do životopisu nebo ho dát na vizitku a v tomto případě nepůsobí dobrým dojmem, pokud máte v odkaze plno čísel a písmen v náhodném pořadí.
„Selfíčka“ si nechte na Facebook
První, co ostatní uživatelé sítě uvidí, je vaše fotka. Myslete na to, že vás může vidět i váš potenciální zaměstnavatel nebo obchodní partner a proto zvolte reprezentativní fotku, na které vypadáte pozitivně, nejlépe focenou profesionálem. „Selfíčka“ si nechce na Facebook.
Dalším krokem by mělo být vytvoření souhrnu (summary) o vás. Souhrn je kombinace motivačního dopisu a kariérního profilu ve 2000 znacích. Měli byste ukázat na úspěchy, kterých jste dosáhli, co vás baví, co je pro vás charakteristické. Jednoduše se odlišit od ostatních. Můžete zde uvést i kontaktní informace.
Jazyky i dobrovolnictví
Dále přichází na řadu vzdělání a pracovní zkušenosti. Je dobré rozšířit každou pracovní zkušenost o popis organizace, ve které jste pracovali a o popis pracovní náplně vaší pozice. U dovedností uveďte, v čem jste dobří. Vaši „přátelé“ tzv. spojení následně mohou přidávat bodíky k dovednostem, které podle nich ovládáte nebo navrhovat další dovednosti.
Jazyky můžete zadávat s 5 úrovněmi. Pokud pracujete na nějakém projektu nebo již nějaký máte za sebou, můžete to zde vypsat, přidat členy týmu a přidat odkaz na další informace. Stejně tak můžete sdílet i vaši publikační činnost. Mezi další sekce v profilu patří ceny a ocenění, akademické výsledky, patenty, kurzy a školení, certifikáty a oblasti iniciativy a dobrovolnické práce.
Na LinkedIn je třeba být aktivní
Na LinkedIn nefungují klasičtí přátelé, ale známí se označují jako spojení. Je vhodné přidávat si do spojení osoby, které opravdu znáte nebo máte opodstatněný důvod, proč je o spojení žádáte. Rozdílem oproti ostatním sociálním sítím je, že vidíte, kdo si váš profil zobrazil a stejně tak ostatní uživatelé vidí, že jste si je vy zobrazili.
Každý profil vykazuje určitou sílu, podle množství vyplněných informací. Nejlepší je dostat se až na nejvyšší úroveň – Hvězda a tak budete při vyhledávání personalisty zobrazeni na předních místech.
V zájmu každého pracujícího člověka je rozšiřovat si své profesní obzory. Můžete se přidat do skupin, diskutovat, čerpat nové informace z oboru a hlavně být co nejvíce aktivní. Britský deník The Guardian uvádí: „Registrovat se na LinkedIn a nebýt aktivní je jako přihlásit se do fitness centra a očekávat, že se dostanete jen tak do formy.“