Splnila jsem podmínky přijetí - ve zkratce být student, poslat CV, motivační dopis a dvoustránkové hodnocení komunikačních aktivit libovolné neziskovky. Na konci ledna už jen stačí dostavit se do Prahy, zapojit se do přednáškového cyklu, na konci napsat test, odevzdat prezentaci týmového projektu a tiskovou zprávu.
Jak to vypadalo den po dni
PONDĚLÍ bylo o seznamování se s Prahou, PR i spolužáky – osmičlenné týmy se nejdřív musely najít, takže po učebně zaznívalo „Kdo patříte do 1C?" nebo „Nejsi náhodou 2J?“. Nakonec jsme se ale všichni shledali, vyslechli si zadání a začali si lámat hlavu nad svým tématem kampaně. Za všechny uvedu pojmenování letiště Ruzyně Letištěm Václava Havla, zvýšení popularity curlingu jako sportu pro širší veřejnost nebo propagace nového e-shopu Sanu Babu – podpora prodeje orientálního zboží.
První přednášky byly tradičně úvodní, ale kromě představení oboru a procesů v PR, rozlišení brand a corporate PR jsme si odnesli praktické postřehy. Utkvělo mi třeba označení „PR článek“ v novinách, kde zkratka PR znamená „placená reklama“ a nemá s public relations nic společného. Zároveň zazněla spousta příkladů z praxe, přednášeli totiž samotní PRisté z agentur. Řekněme, že na reportáže TV NOVA se už nikdy nebudu dívat stejně.
ÚTERÝ zahájila přednáška o sociálních sítích - Google+, Foursquare ani Blogosphere jsem předtím vůbec neznala. Nejpřínosnější však bylo doporučení založit si profil na LinkedIn. Funguje jako online CV a mnoho personalistů hledá zaměstnance právě tam. Navíc se propojíte se svými známými, jejichž kontakt může být po profesní stránce k nezaplacení. Přínosná byla i lekce o interní komunikaci. Teorii na konci doplnila hra, kdy jsme měli navrhnout komunikační kanály v nové české pobočce a seznámit zaměstnance s čínskými majiteli. Je efektivnější připravit čínský večer nebo informovat pracovníky pomocí nástěnek?
V pauze jsme se v týmu věnovali hlavně projektu. Naším úkolem bylo obnovit důvěru v plastiku prsou. Rozhodli jsme se, že kampaň povedeme přes sdělení „plastika pomáhá ženám po rakovině prsu“. Besedy, odborné konference a jiné konzervativní nápady jsme postupně zavrhli a raději se pustili do analýz - SWOT, situační i mediální. Poznávání nočního života v Praze se odložilo na neurčito.
Ve STŘEDU jsme s přednášejícími řešili sponzoring, charitu, event management a media relations. Nejzajímavější byla case study, kde nám ředitel jedné agentury popsal krok za krokem, jak zvládli uvedení Audi Q7 na český trh v roce 2006. Stěžejní částí kampaně byl víkend ve Špindlerově Mlýně - lyžování a večerní event, kdy po ohňostrojové show sjel automobil po sjezdovce přímo před VIP hosty. Efekt byl dokonalý a odstartoval úspěch modelu mezi českými zákazníky.
Zoufale pokračujeme v přípravě projektu, ale jsme po náročných přednáškách vyčerpaní a kreativita z nás zrovna nesrší. Nakonec však vymýšlíme vlastní guerillu, event i road show, takže kampaň začne dostávat konkrétní podobu. Zbývá tedy vše zpracovat do powerpointové prezentace včetně harmonogramu a rozpočtu.
ČTVRTEK je ve znamení public affairs, lobbování a krizové komunikace. Řeč je převážně o etickém kodexu, který kvalitní agentury dodržují a o špatné reputaci lobbyistů v České republice. Zároveň se blíží konec kurzu, odevzdání projektu a také závěrečný test.
Naposled procházíme prezentaci a mailem ji odevzdáváme, pak už následuje hodina testu. Otázky ABC jsou často nejednoznačné, doplňují je otevřené dotazy na naše názory na PR, budoucí ambice a také znalosti o pořadateli kurzu - Asociaci PR agentur.
V PÁTEK těsně před osmou odevzdávám tiskovou zprávu, abych splnila všechny požadavky absolutoria. Před námi už je „jen“ představení naší kampaně před spolužáky a porotou. Celodenní maratón prezentací zakončuje vyhlášení výsledků a předání certifikátu. Vzájemné gratulace, vyměňování kontaktů a rozjíždíme se do všech koutů republiky.
Klady a zápory Prahy a VŠE
+ Praha = centrum PR
+ VŠE má vlastní šatnu s obsluhou
+ denně hodinová procházka na trase Anděl – Vysoká škola ekonomická
– nezajištěný internet a stravování v menze (80,- za těstoviny není studentská cena)
– pražský dopravní podnik sabotuje moji ISIC kartu, opencard i průkazku odmítám
– za jízdu do 30 minut chtějí 24,-
Ve STŘEDU jsme s přednášejícími řešili sponzoring, charitu, event management a media relations. Nejzajímavější byla case study, kde nám ředitel jedné agentury popsal krok za krokem, jak zvládli uvedení Audi Q7 na český trh v roce 2006. Stěžejní částí kampaně byl víkend ve Špindlerově Mlýně – lyžování a večerní event, kdy po ohňostrojové show sjel automobil po sjezdovce přímo před VIP hosty. Efekt byl dokonalý a odstartoval úspěch modelu mezi českými zákazníky.
Článek vyšel v roce 2012. (Kurz se stále koná).